FAQ czyli Najczęściej Zadawane Pytania
Poniższa sekcja prezentuje odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług. Staramy się przekazać jasne i klarowne odpowiedzi, które rozwieją wszelkie wątpliwości, tak aby korzystanie z naszych usług było przejrzyste i komfortowe.
Czy oferujecie usługi w ramach NFZ?
Jesteśmy placówką prywatną i nie posiadamy kontraktu z NFZ, co oznacza, że wszystkie nasze usługi są płatne.
Jakie są lokalizacje Waszych gabinetów?
Aktualnie oferujemy usługi WYŁĄCZNIE w gabinetach w Gdyni:
Gdynia, ul. Świętojańska 23/16B,
Szczegóły lokalizacji znajdziesz na podstronie dotyczącej gabinetów w Gdyni.
Gabinety w Słupsku oraz Nowym Dworze Gdańskim zostały zamknięte.
W celu umówienia wizyty należy korzystać z numeru telefonu 793 610 610 lub podstrony umów wizytę.
Czy oferujecie sesje on-line?
Tak, możliwe jest skorzystanie z sesji on-line. Po szczegóły zapraszamy do sekcji umów wizytę.
Jakie są dostępne metody płatności?
Każdą wizytę można opłacić jednym z trzech sposobów:
- gotówką w gabinecie,
- kartą/BLIKiem w gabinecie,
- przelewem z minimum 48 godzinnym wyprzedzeniem.
Dla wizyt on-line możliwa jest wyłącznie płatność przelewem.
Jak zapisać się na wizytę?
Umówić wizytę można na kilka sposobów:
- pod numerem telefonu 793 610 610,
- za pośrednictwem podstrony umów wizytę,
- przy użyciu portalu znanylekarz.pl.
Jak wygląda pierwsze spotkanie z dzieckiem (osobą niepełnoletnią)?
Pierwsze spotkanie zawsze odbywa się z rodzicami/opiekunami prawnymi, dopiero kolejne spotkanie jest z dzieckiem.
W przypadku nieuregulowanej prawnie opieki nad dzieckiem, wymagamy zawsze zgody obojga rodziców lub ich obecności na pierwszym spotkaniu.
Prowadzenie działań psychologicznych i/lub terapeutycznych u dziecka powyżej 16 roku życia wymaga również jego pisemnej zgody.
Czy psychologów/psychoterapeutów obowiązuje tajemnica zawodowa?
Oczywiście!
Jej szczegóły opisują poszczególne dokumenty prawne:
- Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., w szczególności zapisy zawarte w art. 30 (przyrodzona i niezbywalna godność człowieka), 31 (ochrona prawna wolności człowieka), 47 (prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i dobrego imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym) i 51 (prawo do zachowania w tajemnicy informacji dotyczących swojej osoby);
- Ustawa o zawodzie psychologa zawiera w art. 14 obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej oraz wyjątki od jej zachowania. Wyjątkiem jest m.in. poważnie zagrożone zdrowie, życie klienta lub innych osób;
- Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego – przepisy regulujące tajemnicę zawodową i zwolnienia z jej zachowania zawarte są również w art. 50 ustawy z 19.8.1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (tj.: Dz.U. z 2018 r. poz. 1878);
- W sytuacji niewyczerpującego uregulowania zasad dotyczących tajemnicy zawodowej w aktach normatywnych, istotne znaczenie mają ustalane przez daną grupę zawodową standardy zachowań etycznych. Takim pozaprawnym źródłem zasad postępowania jest Kodeks Etyczno-Zawodowy Psychologa zatwierdzony przez Walne Zgromadzenie Delegatów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w 1991 r.
Tajemnica zawodowa jest jedną z immanentnych cech zawodów zaufania publicznego, a jej podstawowym zadaniem w przypadku szeroko pojętych zawodów medycznych związanych z ochroną zdrowia psychicznego jest przeprowadzenie nieskrępowanego procesu diagnostycznego i terapeutycznego.
Czy psycholog/psychoterapeuta może mi wystawić receptę lub zwolnienie lekarskie?
Nie, psycholog/psychoterapeuta nie wystawia recept ani zwolnień lekarskich. Należy to do kompetencji lekarza, w przypadku tematu zdrowia psychicznego – lekarza psychiatry.
Czy za usługi mogę otrzymać fakturę?
Tak, za wizyty w naszych gabinetach Pacjent może otrzymać fakturę. Możemy wystawić fakturę na osobę prywatną lub wskazaną firmę.
O Chęci otrzymania faktury należy poinformować najpóźniej przed rozpoczęciem wizyty a najlepiej przy jej umawianiu.
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Zadaj je mailowo a udzielimy odpowiedzi tak szybko jak to możliwe.